vrijdag 23 april 2010

Verkoopstyling door een House of KIKI verkoopstylist loont!

Verkoopstyling door een House of KIKI verkoopstylist loont!

Waar de huizenkoper een decennium geleden nog naar een nabij gelegen makelaarskantoor ging om het woningaanbod te bekijken, start de potentiële koper tegenwoordig zijn zoektocht op het internet. Hier doet hij zijn 1e indruk op. Helaas komt het nog te vaak voor dat te koop staande woningen slecht worden gepresenteerd.

Meer dan een bloemetje plaatsen
Ten onrechte denkt de verkoper dat de koper ‘er wel doorheen zal kijken’. En vaak beperken de adviezen van de verkopende makelaar zich tot ‘opruimen’, ‘goed schoonmaken’ en ‘de gordijnen openen’. Om een te koop staande woning goed te presenteren komt er echter veel meer bij kijken dan opruimen en het plaatsen van een bloemetje op tafel. Wanneer de 1e indruk die wordt opgedaan op internet niet goed is, is de kans op een aanvraag voor een bezichtiging zo goed als verkeken.

Te veel spullen
Veel gemaakte fouten van de verkoper zijn bijvoorbeeld te veel (persoonlijke) spullen en meubels in een te kleine ruimte, verkeerd kleurgebruik, te weinig accessoires of verkeerd gebruik hiervan, onvoldoende daglicht of verkeerd gebruik van licht, ontbreken van een functie in een vertrek, meubels verkeerd geplaatst, de zichtlijnen geblokkeerd, focuspunten onderbelicht enzovoorts.

19 Van de 20 kijkers voelen zich 'thuis'
De House of KIKI verkoopstylist zal door het toepassen van diverse technieken (o.a. door het restylen van de bestaande meubels van de klant) de woning zo presenteren dat 19 van de 20 kijkers zich ‘thuis’ zullen voelen in de betreffende woning en zich niet zullen laten afleiden door de persoonlijke smaak of spullen van de verkoper. Je verkoopt immers je huis en niet je ‘thuis’.

Vooronderzoek
De House of KIKI verkoopstylist zal er altijd voor zorgen dat de woning binnen het woningaanbod eruit zal springen. Vooral wanneer er meerdere woningen in één straat te koop staan. De House of KIKI verkoopstylist doet daarom altijd vooronderzoek naar het overige woningaanbod in de wijk of stad en zorgt ervoor dat de potentiële koper de voorkeur geeft aan deze gerestylde woning.

Kortere verkooptijden, hogere prijzen
Onderzoek door House of KIKI onder haar 250 verkoopstylisten, uitgevoerd in het najaar van 2009, wijst uit dat te koop staande woningen die een make-over hebben gehad van een House of KIKI verkoopstylist sneller verkopen tegen een hogere verkoopprijs. Kortom, verkoopstyling loont!

Over House of KIKI
House of KIKI, opleidingscentrum en netwerk voor verkoopstylisten, heeft een exclusieve samenwerking met Makelaarsland. Naast het restylen van woningen kan de House of KIKI verkoopstylist tevens de woningfotografie, het inrichten van leegstaande woningen, het sauzen van bontgekleurde muren, het laten witspuiten van gedateerde keukens, het schrijven van verkoopteksten en het verzorgen van 2D plattegronden en 3D animaties op zich nemen. Oprichters van House of KIKI, Kirsten Slager & Kim Kanters hebben het vak verkoopstyling in 2007 in Nederland geïntroduceerd. Het fenomeen verkoopstyling kreeg nog meer bekendheid door de vaste rol van House of KIKI als verkoopstylist in het RTL4 televisie programma ‘ Uitstel van Executie’.

Meer weten? Kijk op www.look-inside.nl
Bron: www.makelaarsland.nl / www.houseofkiki.nl